ZEISS tjänster
ZEISS tjänster

Ger dig möjlighet att fokusera på patientvård.

ZEISS OPTIME

ZEISS tjänster gör så att du kan fokusera på det som du är bäst på:
att erbjuda patienterna förstklassig vård.

ZEISS OPTIME ser till att du kan fokusera på patientvård.

Med OPTIME®-serviceplanerna från ZEISS blir ditt ärende prioriterat så att du kan arbeta utan restriktioner, och undvika oplanerade avbrott i dina system.

Med våra serviceerbjudanden, som sträcker sig långt bortom garantin, kan vi stödja dina kliniska eller praktiska processer. Ett stort utbud av tjänster kan inkluderas i en serviceplan, som alltså är skräddarsydd för att möta dina specifika behov.

Det är det ZEISS OPTIME handlar om.

ZEISS OPTIME serviceplaner

De tre anpassade OPTIME-serviceplanerna ger ditt ZEISS-system ett skyddsnät – rutinerat, certifierat och pålitligt. Vår service hjälper dig att upprätthålla värdet och ROI på ditt ZEISS-system. Ett servat instrument ger den diagnostiska noggrannhet och behandlingsprecision som är grunden för vårt goda rykte. Du kan även välja från ett stort utbud av tillägg. Vi är måna om att arbeta nära dig för att hitta den lösning som bäst passar dina krav.

  • OPTIME complete

    Om du har en verksamhetskritisk systemmiljö (t.ex. ett fakoemulsifieringssystem som en del av ett kataraktarbetsflöde), eller en enhet som är avgörande för arbetsflödet och därför påverkar hela verksamheten, eller om det är avgörande att ZEISS-systemet fungerar utan avbrott, ska du välja OPTIME complete. Det är ett komplett servicepaket som ger mesta möjliga drifttid och kortast möjliga åtgärdstider utan någon ekonomisk risk. Ta del av fördelarna med prioriterad hantering, och känn dig lugn.

  • OPTIME advanced

    Om du har en enhet i en uppdragskritisk miljö och den har avsevärd påverkan på arbetsflödet, och om avbrott i driften skulle leda till stor produktivitetsförlust, ska du välja OPTIME advanced. Den kombinerar fyra fördelar: Inga oplanerade utgifter för underhåll; konsekvent system- och servicekvalitet; drifttid på höga nivåer; höggradig flexibilitet, tillförlitlighet och effektivitet.

  • OPTIME prevent

    Om ditt ZEISS-system har lägre påverkan på ditt arbetsflöde och du har ett backup-system, om det är en teknisk produkt på baslinjenivå, och om din inrättning arbetar med en smalare budget, är OPTIME prevent rätt serviceplan för dig. Du slipper oplanerade underhållsutgifter, och får ta del av regelbundna säkerhets- och kvalitetskontroller. Avtalet garanterar även att systemets livslängd förlängs.

Anpassade serviceplaner för dina dagliga rutiner

Serviceutbudet kan skilja sig från land till land beroende på lokala föreskrifter.

Förebyggande underhåll Förebyggande underhåll samt regelbundna kontroller av systemsäkerhet och kvalitet ser till så att ditt system fungerar under en lång tid.
Fjärrstöd Reparationer på distans, fjärrstyrd skrivbordsdelning, appsupport och analys av loggfiler kan erbjudas för att reducera driftstopp.
Uppdateringar Uppdateringar av mjukvara förbättrar säkerheten och prestandan i dina system.
MyZEISS Använd din kundplattform online för att öppna serviceärenden, ladda ner programfiler och hantera dina ZEISS-system dygnet runt.
Korrigerande underhåll Om ett av dina system inte fungerar finns vårt kompetenta serviceteam här för dig.
Reservdelar Beställ och få våra certifierade reservdelar när du behöver dem, så att du kan fokusera fullt ut på utmärkt patientvård.
Ytterligare servicefunktioner Beroende på ZEISS-system, installation eller region kan ytterligare servicefunktioner tillhandahållas på förfrågan.

OPTIME complete

på förfrågan

OPTIME advanced

tid + material

på förfrågan

OPTIME prevent

ej tillämpligt

tid + material

tid + material

på förfrågan

Ytterligare servicefunktioner

  • Uppgraderingar

    Programuppgraderingar

    ZEISS kan tillhandahålla nya appfunktioner och programuppgraderingar så att du kan vara säker på att dina system körs med de senast tillgängliga versionerna.

  • Låneutrustning

    Låneutrustning

    Om ett system inte kan repareras på plats kan det behöva skickas in till vårt reparationscenter. I vissa definierade fall kan vi tillhandahålla ett ersättningssystem medan vi ser till så att ditt system blir driftklart igen.

  • Appsupport

    Apputbildning

    Apputbildning för dig och ditt team, med en behörig specialist på ZEISS-appar, antingen på plats eller på ett av våra utbildningscenter.

  • Integrations-/migrationssupport

    Integrations-/migrationssupport

    Vår IT-service kan hjälpa dig att migrera ett system till din IT-miljö på plats, och implementera de nätverksinställningar som krävs.

  • Efter arbetsdagens slut

    Efter arbetsdagens slut

    Utökade avtalade servicetider för förebyggande och/eller korrigerande underhåll (från måndag till fredag och/eller helger + röda dagar).

  • BioMed-utbildning

    BioMed-utbildning

    Få djupgående kunskap om dina ZEISS-system, hur man använder dem på bästa sätt, deras funktioner och underhåll i en speciell BioMed-utbildning.

Är du intresserad av OPTIME-användningsfall?

Se videor av kundernas upplevelser av OPTIME.

Se mer om hur OPTIME-serviceplaner har hjälpt kliniker eller mottagningar att fokusera på det som verkligen betyder något – nämligen att erbjuda utmärkt patientvård.

Kontakta oss för mer information om ZEISS OPTIME serviceplaner

Formulär laddas...

Mer information om hur ZEISS behandlar data finns under Integritetspolicy.

MyZEISS kundplattform

Hantera dina ZEISS-system online.

MyZEISS är en kundplattform där du kan utnyttja den fulla potentialen i dina ZEISS-system. Välj från ett stort utbud av utbildningsvideor, ta del av kollegors kunskap, och nyttja en omfattande uppsättning stödverktyg för att kunna använda ditt system så effektivt och ändamålsenligt som möjligt, och samtidigt hålla avbrott i driften på en miniminivå.

My Systems

My Systems

Få en översikt över alla dina ZEISS-system. Granska grundläggande data om dina ZEISS-system, som till exempel deras placering. Kontrollera många detaljer online (t.ex. installationsdatum och avtalsstatus), och skicka in ändringar direkt via MyZEISS.

Endast tillgängligt för verifierade ZEISS-kunder.

Serviceförfrågningar

Serviceförfrågningar

Visa alla nya, befintliga och gamla serviceärenden. Skapa nya serviceförfrågningar och granska status på befintliga förfrågningar dygnet runt. Lägg till mer information, såsom bilder och loggfiler, till ett ärende för att hjälpa oss diagnostisera och lösa problem snabbare.

Endast tillgängligt för verifierade ZEISS-kunder.

Portal för nedladdning av programvara

Portal för nedladdning av programvara

Öppna MyZEISS för att ladda ned programvarufiler, som till exempel installationspaket och säkerhetsuppdateringar, för att säkerställa att dina ZEISS-system är uppdaterade och göra väntetiden så kort som möjligt.

Separat registrering och inloggning krävs.

Vill du maximera din systemanvändning?

Gå med i MyZEISS idag.

Detta är vår allt-i-ett-plattform, anpassad efter dina behov. Med ett stort bibliotek med artiklar från dina kollegor, omfattande utbildningar och användbara verktyg och funktioner för dina ZEISS-instrument.

Att lyckas på det smarta sättet – ZEISS Smart Services

  • Anslut ditt system och få omedelbar fjärrsupport för kortare svarstider och ökad tillgänglighet till systemet.
  • Våra behöriga experter kommer att kontakta dig för att hitta rätt reservdelar och ge snabb felavhjälpning.
  • Cybersäkerhet och säker anslutning enligt internationella standarder. (t.ex. ISO/IEC 27001)

Kontakta oss

Försäljning och produktförfrågningar

Formulär laddas...

För mer produktinformation eller för att göra en försäljningsförfrågan.
Ange ditt produktintresse och vilken information du söker.

Informationen som angetts i kontaktformuläret används av Carl Zeiss Meditec AG eller våra lokala Carl Zeiss Meditec-säljbolag för att besvara din förfrågan via e-post eller telefon. Mer information om hur ZEISS behandlar data finns under Integritetspolicy.

Serviceförfrågan

Formulär laddas...

För hjälp eller frågor angående din ZEISS-produkt.
Fyll i formuläret så återkommer vi till dig.

Informationen som angetts i kontaktformuläret används av Carl Zeiss Meditec AG eller våra lokala Carl Zeiss Meditec-säljbolag för att besvara din förfrågan via e-post eller telefon. Mer information om hur ZEISS behandlar data finns under Integritetspolicy.

Övrigt

Formulär laddas...

För generella frågor om karriärmöjligheter, press, företagsinformation.
Ange mer information om din förfrågan.

Informationen som angetts i kontaktformuläret används av Carl Zeiss Meditec AG eller våra lokala Carl Zeiss Meditec-säljbolag för att besvara din förfrågan via e-post eller telefon. Mer information om hur ZEISS behandlar data finns under Integritetspolicy.