
Ger dig möjlighet att fokusera på patientvård.
ZEISS OPTIME
Se mer om hur OPTIME-serviceplaner har hjälpt kliniker eller mottagningar att fokusera på det som verkligen betyder något – nämligen att erbjuda utmärkt patientvård.
ZEISS tjänster är kända för sin höga kundnöjdhet
Kunder världen över förlitar sig på OPTIME® serviceplaner från ZEISS. Med årtionden av erfarenhet av att stödja dina kliniska och praktiska behov gör vi det möjligt för dig att fokusera på patientvård, genom tillförlitlig drifttid, optimerad systemprestanda och den allra senaste tekniken. Den höga graden av kundnöjdhet1 är beviset på vårt engagemang när det gäller att tillhandahålla exceptionell service och att ge våra kunder det stöd de behöver.
Sjukvårdspersonal, IT-tekniker och klinikansvariga runt om i världen delar sina berättelser om utmaningar de ställs inför varje dag. Se hur tillförlitligt systemunderhåll och tillförlitliga reparationer, transparenta processer och digital support bidrar till att verksamheten på kliniker och praktiker fungerar smidigt med hjälp av OPTIME serviceplaner från ZEISS. Följande filmer skildrar personliga erfarenheter och upplevelser från ZEISS kunder runt om i världen.
Service av högsta kvalitet
över hela världen

Se hur en ”fantastisk servicepartner” bidrar till att upprätthålla ett effektivt patientflöde
Sedan 2021 har läkaren Bruce A. Rivers och hans team på Envue Eye & Laser Center i USA förlitat sig på sin ZEISS OPTIME serviceplan för att säkerställa ett säkert och problemfritt patientflöde. ZEISS serviceteam spelar en avgörande roll i klinikens välfungerande verksamhet och högkvalitativa patientvård – från regelbundet underhåll och sömlösa systemuppgraderingar till snabb support vid strömavbrott.
En klinik i framkant: ZEISS OPTIME
Clínica del Noroeste sticker ut från mängden i Mexiko tack vare sina ZEISS-system som bidrar till snabbare kirurgiska ingrepp och den mest avancerade tekniken i regionen. Teamet valde serviceplanen ZEISS OPTIME för förebyggande och korrigerande underhåll, kombinerat med utbildning av personalen, för att säkerställa att utrustningen blev både kostnadseffektiv och effektiv. Se hur vårt partnerskap bidrar med toppmoderna lösningar och högkvalitativa tjänster till patienter.
Service uppbyggd kring djupa kunskaper
På sju orter i Brasilien hjälper VER Hospital de Olhos patienter till bättre livskvalitet tack vare deras ögonkirurgi. Teamet på VER använder sig av serviceplanen ZEISS OPTIME för att säkerställa support som lever upp till patienternas behov. Med sina omfattande kunskaper om ZEISS-system kan serviceteamet få åtkomst till och diagnosticera system för att därefter kunna skicka ut utbildade ingenjörer att lösa eventuella problem. Se hur detta starka partnerskap bidrar till tillförlitlig vård.
Uppkopplat för bättre patientvård
För det hängivna teamet på OFTALVIST Clinics, ett nätverk med mer än 40 ögonvårdspraktiker runt om i Spanien, som behandlar 300 000 patienter per år, är det centralt att vara uppkopplade för service i realtid. Upplev hur ZEISS OPTIMEs omedelbara fjärrsupport säkerställer att klinikerna alltid är redo att ta hand om sina patienter, och hur problem kan lösas direkt. Samtidigt säkerställs säker uppkoppling enligt senaste standard.
Varför ZEISS OPTIME är avgörande för praktikens tillväxt
Dr. Karsten Kortüm värdesätter tydlig patientkommunikation på sin familjedrivna oftalmologimottagning i Ludwigsburg. Han valde en ZEISS OPTIME-serviceplan för att säkerställa smidiga, transparenta processer för enastående vård av mer än 7 000 patienter per kvartal. Dr Kortüm förlitar sig på ZEISS för oavbruten drift, och regelefterlevnad vid underhåll av medicinska system. ZEISS OPTIMEs roll är avgörande för praktikens tillväxt, bibehållen hög prestanda, korrekta system.
ZEISS serviceteam finns alltid nära till hands
Teamet med far och son vid Dr. Om Parkash Eye Institute i Punjab, Indien, förlitar sig på oavbruten drifttid för de stora volymer som hanteras vid deras oftalmologipraktik. Snabb support från ZEISS serviceteam betyder allt. Upptäck hur en ZEISS OPTIME serviceplan väsentligt bidrar till att de kan ge exceptionell patientvård.
Ett partnerskap för patienternas bästa
Personanpassad ögonvård med omtanke är det som läkaren Jacob Cheng och personalen på Eagle Eye Centre i Singapore har som högsta prioritet. Tack vare snabb ZEISS-support kan centret undvika stillestånd, vilka annars hade kunnat leda till längre kötid för kirurgin och sämre säkerhet. Se mer i videon hur de ser ZEISS OPTIME-service som avgörande för att kunna leverera patientvård med hög kvalitet.
Service som är avgörande för en fungerande ögonvård för många patienter
På Shanghai Heping Eye Hospital är avancerade ZEISS-system avgörande för den vårdverksamhet som bedrivs. Med fler än 100 000 öppenvårdspatienter årligen är det av högsta vikt att kunna säkerställa optimal prestanda för utrustningen. Just därför har professor Guo Haike och hans team valt en OPTIME-serviceplan. Den korta responstiden från ZEISS serviceteam vid reparationer och underhåll bidrar till välfungerande processer, driftsäkerhet och tillförlitligt resultat.
Kontakta oss för mer information om ZEISS OPTIME serviceplaner
-
1
CSAT är ett mått på hur produkter och tjänster som vi erbjuder lever upp till eller överträffar kundens förväntningar. Resultatet är den totala procentandelen nöjda kunder.