ZEISS Light 2-glas
Den lätta vägen till progressiva glas – för dina kunder och din verksamhet.
ZEISS Light 2-glasen är designade för dina kunder över 45 år så, att de enkelt kan gå över till progressiva glas för en smidig återställning av deras seende på nära och långt avstånd. Det behövs bara ett par glasögon och det kostar inte speciellt mycket. Låt dina kunder upptäcka världen – i sin helhet.
Glastyper för mogna ögon:
Varför har vi utvecklat ZEISS Light 2-glas?
Användning av mobilt internet har blivit en vanlig del av våra liv.
Varje dag utsätts våra ögon för olika utmaningar.
Användningen av smartphones har ändrat människors livsstil. Allt fler spenderar mer tid med digitala enheter och aktiviteter som är nära ögonen. Denna trend är genomgående för alla åldersgrupper.1
- Användningen av digitala enheter och den närvaro de har i användarnas liv har en stor påverkan på deras läsbeteende.
- Läsavståndet har t.ex. ändrats från 40 cm för tryckt media (böcker, tidningar) till 30–35 cm för digitala enheter (smartphones, surfplattor).6
Naturligt seende och snabb anpassning – för förstagångsbärare och erfarna användare.
Bevisad kundnöjdhet med ZEISS Light 2-glas.
Lär känna ZEISS SmartLife glasögonglas.
Ta del av vår flaggskeppsportfölj med ZEISS SmartLife-glas för att erbjuda högkvalitativa lösningar till dina kunder med en utmärkt synupplevelse: bekvämt seende för upptagna ögon.
-
1
Dataanalys MyVision Profiles från 2021 till 2019 N= 300k användare av Technology and Innovation, Carl Zeiss Vision International GmbH, DE 2021
-
2
World Economic Forum: Det finns 1,8 miljarder millenials på jorden. Det är här de bor. Publicerad augusti 2021.
-
3
Statista, Online banking penetration in European markets 2022. Publicerad av Statista Research Department, 29 augusti, 2023.
-
4
Statista, Mobile internet usage worldwide - Statistics & Facts. Publicerad av L. Ceci, 14 september, 2023.
-
5
Statista, Number of apps available in leading app stores 2023. Publicerad av by L. Lohmeier, 26 september, 2023.
-
6
Bababekova Y, Rosenfield M, Hue J et al. Font size and viewing distance of handheld smart phones. Optom Vis Sci2011; 88: 795–797.
-
7
Undersökning bland personer som köpt ZEISS Light 2-glas i Indien (N=195, digitala och progressiva glas), 2023, Carl Zeiss Vision International GmbH, DE (opublicerad, tillgängliga uppgifter).