ZEISS SmartLife PRO
Kombinera din kunskap med ZEISS bästa teknik.
Upptäck ZEISS SmartLife PRO, vårt mest skräddarsydda
sortiment med glasögonglas, endast tillgängligt för ZEISS i.Profiler plus -ägare.
ZEISS SmartLife PRO glasögonsortiment. Svaret på en förändrad livsstil.
Allt fler använder digitala enheter och allt fler är uppkopplade oavsett ålder.Dina kunder vill ha experthjälp, skräddarsydd efter deras behov.
Kunderna vill ha en personlig upplevelse. De förväntar sig att varumärken ska skräddarsy produkter och tjänster åt dem.4 De vill ha hjälp av en optiker som de litar på, en riktig expert som kan erbjuda dem det bästa seendet, med skräddarsydda råd och lösningar.
- 86 % av konsumenterna säger att personalens kunskaper och goda råd är de viktigaste faktorerna i en butik.5
- 85 % av konsumenterna säger att en individuell hantering är det viktigaste för dem.6
Synbehov är unika.
Hornhinnan har en direkt påverkan på en kunds synstyrka och kvaliteten på näthinnebilden, medan ändringar av pupillens storlek påverkar näthinneljuset och fokusdjupet, vilka båda påverkar skärpan.
Pupillen reagerar på ljus genom att anpassa sin storlek efter olika ljusförhållanden. Med åldern tappar pupillen sin förmåga att utvidgas. Intressant är att den genomsnittliga pupilldiametern även skiljer sig mellan personer inom samma åldersgrupp. Barns synegenskaper skiljer sig också avsevärt åt från vuxnas – vuxnas pupilldiameter minskar med tiden medan barns pupilldiameter ökar.
Glasögonglas ska möta dagens synbehov.
Professionell ögonmätning av ZEISS i.Profiler plus.
Exakt och fullständig information är avgörande för att kunna erbjuda glas som uppfyller kundens individuella behov perfekt. ZEISS i.Profiler plus genererar en individuell ögonprofil för varje kund ‒ betydligt mer än vid traditionell refraktion. ZEISS i.Profiler plus gör det möjligt för dig att utföra en djupgående, noggrann analys av dina kunders ögon, så att du omedelbart får en helhetssyn över deras personliga ögondata.
- Snabb och mycket exakt vågfrontsmätning och analys av din kunds ögon vilket resulterar i en unik synprofil.7
- ZEISS i.Profiler plus fastställer varje enskild persons individuella pupillstorlek.
- 60 sekunder för att automatiskt bestämma båda ögonens värden.8
- 20/20 synskärpa hos 94 % av kunderna.9
- 50 % lägre tidsåtgång under subjektiv refraktion.10
ZEISS i.Profiler plus möjliggör vårt mest skräddarsydda sortiment med glasögonglas.
Den hjälper dig att hitta och förklara den bästa möjliga lösningen för varje kund, eftersom den ger dig detaljerad förhandsinformation för en korrekt subjektiv brytning:
- Aktuell synprofil inklusive högre ordningens aberrationer och hornhinnedata.
- Fullständig objektiv refraktion.
- ZEISS i.Scription-analys.
Dessutom inkluderar den unika synprofilen den individuella pupillstorleken för den enskilda patienten.
ZEISS Individual Luminance Design 2.0-teknik ger mer exakta glasögonglas.11
ZEISS Individual Luminance Design 2.0-teknik beaktar den unika pupillstorleken i alla dagens olika situationer baserat på ZEISS i.Profiler plus mätningen och kundens födelsedatum:
ZEISS i.Profiler plus mätning:
Den genomsnittliga ljusexponeringen av ögat under ZEISS i.Profilerp lus mätningen är 100 cd / m².12
Transformation av data för ljusförhållanden hela dagen:
Den genomsnittliga luminansen under dagen är ~ 60 cd / m².112 därför kommer den genomsnittliga pupilldiametern för båda ögonen att omvandlas från mätljussituationen till en heldagsljussituation.
Realistisk jämförelse:
ZEISS säkerställer att den resulterande individuella pupillstorleken ligger inom en rimlig tolerans på ± 1 mm, beroende på kundens ålder.13
-
1
Bababekova Y., Rosenfield M., Hue J.E., Huang R. R. (2011). Font Size and Viewing Distance of Handheld Smart Phones. Optometry and Vision Science, 88:795–97.
-
2
Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.
-
3
Auxier B. et al. Children’s engagement with digital devices, screen time. Pew Research Center. 2020.
-
4
Euromonitor International. (2020). Top 10 Global Consumer Trends 2020.
-
5
IMW-Köln. (2015). Consumer Segmentation & Digital Communication Behaviour. n=11.845, D, BR, CN, US, IT.
-
6
IMW-Köln. (2015). Consumer Segmentation & Digital Communication Behaviour. n= 2.778 (extract health managers), D, BR, CN, US, IT.
-
7
Applying a specifically developed speckle-free verification method (Data on file. 2019-11-15_DCS_INO_4000424.01_iProfiler_SN303782.pdf), ZEISS i.Profiler plus mätningar av autorefraktion och vågfrontsaberration har kalibrerats för att visa en exakthet på +/-0.1 D som överskrider ISO-standarden för autorefraktorer, vilka endast kräver ett maximalt intervall 0,25 (ISO standard för ögonrefraktometrar, DIN EN ISO 10342:2010).
-
8
3| Mätning på 5 mätpersoner inklusive tidtagare för komplett mätning. Rapport: 004857_iPP_Claims Substantiation Report_V01
-
9
Kevin Reeder, OD, Earl Sandler, OD, Joel Cook, OD, och Lynette Potgieter, B. Optom (RSA) – The Carmel Mountain Study (Orange County, Kalifornien), dubbelblindstudie om preferenser mellan ZEISS i.Scription glas och jämförbara friform-testglas från ZEISS (n=37), 2016.
-
10
Arne Ohlendorf, Alexander Leube, Siegfried Wahl, “Comparison of spherocylindrical corrections obtained by wavefront aberrometry and subjective methods”, Institute for Ophthalmic Research, Eberhard Karls University of Tuebingen, Mar. 2016.
-
11
Baserat på Watson, A. B. & Yellott, J.I. (2012). En enhetsformel för ljusanpassad pupillstorlek. Journal of Vision ,12(10):12, 1–16. Teoretiska analyser gjorda av Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.
-
12
Analyser gjorda av Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.
-
13
Baserat på Watson, A. B. & Yellott, J.I. (2012). En enhetsformel för ljusanpassad pupillstorlek. Journal of Vision ,12(10):12, 1–16. Teoretiska analyser gjorda av Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.