ZEISS FÖR OPTIKER

Min synprofil från ZEISS

Dina kunder kan få en bättre förståelse för sina synbehov när de besöker din webbplats.

Implementera Min synprofil med eget varumärke på din webbplats, och låt  kunderna skapa sin unika synprofil för att fastställa vilka ZEISS-glas som bäst passar deras livsstil och synbehov.

  • Skaffa fler kunder
  • Spara tid med pre-anamnes
  • Gratis och enkel att implementera

Intressanta fakta om kundbeteende.

  • 63 %

    av shoppingturerna börjar online1

  • 93 %

    av kunderna utforskar produkterna online innan de köper i butik  senare2

  • 80 %

    av kunderna sade att sannolikheten att de skulle köpa från ett företag är större om man erbjuder anpassade försäljningsmetoder3

  • 76 %

    av kunderna förväntar sig att organisationerna ska förstå deras individuella behov4

Köpbesluten börjar online.

Dagens online och offline-världar är starkt sammanknutna. Att köpa produkter och leta efter relevant information online, samt köp av produkter både online och offline, är nära sammankopplade. Detta stämmer också vid köp av nya glasögon. Kunder vill lära sig mer om sina ögon och också upptäcka vilka glasögonglas som passar deras behov och utmaningar bäst.

Få nya kunder och utmärk dig online med det prisbelönta programmet Min synprofil.

Min synprofil analyserar  kundernas livsstil och synbeteende med hjälp av ett antal frågor. Den skapar en unik synprofil och rekommenderar ett optimalt ZEISS-glasögonglas baserat på individuella synbehov. Det är ett unikt dispenseringsverktyg som ser till att kunder får en mer omfattande förståelse för sina synbehov innan de kommer till butiken.

Smidig och komplett upplevelse från online till butik.

Dina kunder kan spara sin personliga synprofil som en QR-kod på sin smartphone och ta med den till butiken. Resultaten kan granskas i butiken tillsammans med VISCONSULT som ger nödvändig information så att du kan rekommendera den bästa glaslösningen. Det gör att du får mer tid att undersöka patienten eller förklara relevant information.  Du kan ha ett gemensamt varumärke med Min synprofil med ditt namn och information så att kunderna hittar till din butik.

Viktiga fördelar Det du får med Min synprofil.

  • Utmärk dig online

    Förbättra din webbplats och öka din synlighet online med en prisbelönt webbapp.

  • Enkel installation

    Installera en anpassad version på din webbplats i fyra enkla steg. Den uppdateras automatiskt (inget extra arbete från din sida).

  • Så frön

    Vägled kunder i att tänka på sin syn och de utmaningar de har och förbered dem för en konsultation.

  • Smidig upplevelse från online till butik

    En QR-kod gör att du kan fortsätta med kunden på VISCONSULT så att du kan helt fokusera på kunden och resultaten av synprofilen, vilket minskar tid i undersökningsstolen.

  • Övervinn hämningar

    Minska på hämningar inför nya glasögon genom god förberedelse och information. Öka trafiken till din butik genom att integrera adressen och färdbeskrivning.

  • Rekommendation av glasögonlösningar

    En smart algoritm utvärderar kundens synprofil och rekommenderar relevanta glaslösningar.

Kontakta oss

Schemalägg ett möte

Formulär laddas...

Informationen som anges i kontaktformuläret kommer att användas för att besvara din förfrågan till Carl Zeiss Vision Care per e-post eller telefon. Klicka här för att läsa vår policy om dataskydd.

Bli en ZEISS-partner

Formulär laddas...

Informationen som anges i kontaktformuläret kommer att användas för att besvara din förfrågan till Carl Zeiss Vision Care per e-post eller telefon. Klicka här för att läsa vår policy om dataskydd.


  • 1

    ThinkwithGoogle, 2018.

  • 2

    Wirecard Global Shopping Report 2019.

  • 3

    Forskning från Epsilon.

  • 4

    IBM Institute for Business Value.