Min synprofil från ZEISS
Dina kunder kan få en bättre förståelse för sina synbehov när de besöker din webbplats.
Implementera Min synprofil med eget varumärke på din webbplats, och låt kunderna skapa sin unika synprofil för att fastställa vilka ZEISS-glas som bäst passar deras livsstil och synbehov.
Intressanta fakta om kundbeteende.
Köpbesluten börjar online.
Dagens online och offline-världar är starkt sammanknutna. Att köpa produkter och leta efter relevant information online, samt köp av produkter både online och offline, är nära sammankopplade. Detta stämmer också vid köp av nya glasögon. Kunder vill lära sig mer om sina ögon och också upptäcka vilka glasögonglas som passar deras behov och utmaningar bäst.
Få nya kunder och utmärk dig online med det prisbelönta programmet Min synprofil.
Min synprofil analyserar kundernas livsstil och synbeteende med hjälp av ett antal frågor. Den skapar en unik synprofil och rekommenderar ett optimalt ZEISS-glasögonglas baserat på individuella synbehov. Det är ett unikt dispenseringsverktyg som ser till att kunder får en mer omfattande förståelse för sina synbehov innan de kommer till butiken.
Smidig och komplett upplevelse från online till butik.
Dina kunder kan spara sin personliga synprofil som en QR-kod på sin smartphone och ta med den till butiken. Resultaten kan granskas i butiken tillsammans med VISCONSULT som ger nödvändig information så att du kan rekommendera den bästa glaslösningen. Det gör att du får mer tid att undersöka patienten eller förklara relevant information. Du kan ha ett gemensamt varumärke med Min synprofil med ditt namn och information så att kunderna hittar till din butik.
-
1
ThinkwithGoogle, 2018.
-
2
Wirecard Global Shopping Report 2019.
-
3
Forskning från Epsilon.
-
4
IBM Institute for Business Value.